Hoe krijg je goede online reviews?



Laatst bijgewerkt op November 24, 2021 door Energiebesparen

Beoordelingen zijn een integraal onderdeel geworden van ons dagelijks leven. Of het nu gaat om productrecensies op Amazon of restaurants op Google Maps. Zelfs met digitalisering in de handel is het belangrijk om goed werk te leveren en goede beoordelingen te krijgen op Google en blauw werk. We laten je zien hoe je je online aanwezigheid kunt versterken met goede reviews, wat je kunt doen tegen nep reviews en hoe klanten je graag aanbevelen.

Afbeelding van vegefox.com/stock.adobe.com



Betrouwbaarheid: een voorwaarde voor goede reviews

Je kunt zoveel gidsartikelen lezen en op zoveel platforms worden gevonden – als het werk niet goed is, zijn zelfs de beste evaluatietips nutteloos. Gelukkig is deze stap niet moeilijk voor getrainde ambachtslieden. Kom indien mogelijk op het afgesproken tijdstip, voltooi de bestelling zoals gespecificeerd in het arbeidscontract en laat deze door de klant accepteren. Flexibiliteit helpt ook veel om klanten te overtuigen. Als er zich plotseling een onvoorzien probleem voordoet dat je nog steeds snel kunt oplossen, waarderen goede klanten het zeer. Daarna staat niets een goede beoordeling in de weg.

Online directory’s onderhouden

Het is vooral belangrijk om controle te houden over de bekende mappen. Hoe meer inzendingen je hebt, hoe beter je op het web wordt gevonden. Met een premium lidmaatschap bij Blauarbeit doen we het meeste werk voor u en helpen we u klanten te werven op internet. We kunnen ook het Google Mijn Bedrijf-profiel instellen. Hierdoor kunnen klanten u snel vinden op Google Zoeken en Maps en kunt u direct reageren op reviews.

Vraag om beoordelingen

Ken je dat? Je hebt geweldig werk geleverd en lof gekregen van de klant, maar nog steeds geen enkele beoordeling op Blauarbeit of Google Maps? Veel klanten zijn tevreden over het werk, maar laten dit niet per se zien met online reviews. Wees niet bang om tevreden klanten om beoordelingen te vragen, vooral als je er nog geen hebt ontvangen. Sommige mensen zijn zich niet eens bewust van hoe belangrijk beoordelingen vandaag zijn of ze kwamen er gewoon niet aan toe in hun stressvolle dagelijkse leven. Met een Blauarbeit lidmaatschap kunt u ook online reviews aanvragen voor alle voltooide bestellingen. We werken er ook aan om beoordelingen nog zinvoller en eenvoudiger te maken.

Reageer op reviews en reageer op kritiek

Reageer op beoordelingen, of ze nu slecht of goed zijn. Bedankt voor positieve recensies en reageer op de kritiek in negatieve beoordelingen. Ontken geen feiten, maar blijf bij je fouten. Tegelijkertijd hoef je geen valse insinuaties te verdragen. Maak je standpunt en corrigeer valse beweringen. Maar je moet je aan de feiten houden en niet aanstootgevend zijn, want erger dan een slechte review zonder reactie is een review waarin een bedrijf geen inzicht toont of onhandig reageert.

Juridische stappen ondernemen tegen neprecensies

Staat een review vol leugens of heeft de genoemde opdracht nooit plaatsgevonden, dan kun je ook een advocaat inhuren. Ook beledigingen, laster of laster zijn niet toegestaan. Het kan ook voorkomen dat de concurrentie neprecensies schrijft. Dit is ook in strijd met de Duitse wet als oneerlijke concurrentie. Met een lidmaatschap van Blauarbeit profiteert u ook van onze bescherming tegen dergelijke manipulatiepogingen. Als ons systeem een neprecensie van andere leden detecteert, wordt deze geblokkeerd. Het bedrijf krijgt dan een waarschuwing en wordt geblokkeerd als deze wordt herhaald. Maar maak je geen zorgen: echte waarderingen tussen bedrijven zijn nog steeds toegestaan, omdat ambachtslieden ook bestellingen kunnen plaatsen.

Deel artikel: