Tips voor uw succes bij Blauarbeit

Ambachtsman laat andere vakman blauarbeit.de op een laptop



Laatst bijgewerkt op maart 2, 2022 door Energiebesparen

Zelfs als we veel werk voor u doen, zijn er enkele dingen waar u op moet letten om het meeste uit uw lidmaatschap als dienstverlener bij Blauarbeit te halen. Hieronder hebben we de belangrijkste tips voor uw succes met blauarbeit.de samengevat.

Tevreden



  1. Vul je profiel in
  2. Certificaten
  3. Galerie
  4. Order alert
  5. Reageer snel en gebruik het maandelijkse contactvolume
  6. Formuleer individuele aanbiedingen
  7. Citaat
  8. Vraag een beoordeling aan
  9. Stel uw gratis startpagina in

Vul je profiel in

Bewerk je profielpagina. Vaak geeft de profielpagina de eerste indruk van uw bedrijf, omdat veel klanten deze pagina bezoeken na ontvangst van uw bericht en meer informatie verzamelen. Dienovereenkomstig moet u uw profielpagina volledig invullen, hoe meer u over uzelf en uw bedrijf onthult, hoe meer vertrouwen klanten hebben in uw capaciteiten.

Onder “Over ons” kunt u uw belangrijkste activiteiten en expertise in detail beschrijven. U kunt ook ideeën opdoen op de profielpagina’s van andere serviceproviders. De beste manier om dit te doen is door onze bedrijvengids op te roepen, omdat dit de snelste manier is om toegang te krijgen tot de profielpagina’s van andere serviceproviders. Door foto’s en een logo of profielfoto toe te voegen, kunt u uw site aantrekkelijk maken en uw bezoekers een positieve indruk geven.

Certificaten

Met een premium lidmaatschap kunt u gecertificeerd worden als “certified service provider”. Dit heeft verschillende voordelen: aan de ene kant kunt u ook aanbiedingen indienen voor bestellingen die alleen zijn geadverteerd voor geverifieerde serviceproviders, aan de andere kant kunnen potentiële klanten direct op uw profielpagina zien welke kwalificaties u heeft. U kunt bijvoorbeeld een bedrijfsregistratie, een certificaat van een gezel of meestervakman, een bewijs van bijscholing, een bewijs van lidmaatschap bij beroepsspecifieke kamers of organisaties als certificaat bij ons indienen.

Galerie

Je lidmaatschap omvat ook de mogelijkheid om je eigen foto’s te uploaden. Vooral goede zijn voor/ na foto’s, waarmee je je vaardigheden kunt laten zien. Foto’s van uw medewerkers worden ook goed ontvangen door klanten en creëren extra vertrouwen.

Order alert

Gebruik onze order alert. We raden u aan het zo in te stellen dat u dagelijks op de hoogte bent van nieuwe bestellingen. Kies je voor een langere periode, dan kan het zijn dat de opdracht al aan een andere dienstverlener is gegund. Daarnaast moet u andere categorieën activeren die voor u interessant zijn.

Reageer snel en gebruik het maandelijkse contactvolume

Neem contact op met de opdrachtgever zodra je een interessante opdracht ontdekt. We hebben gemerkt dat sommige dienstverleners pas heel laat na de aanbesteding contact opnemen met de klant. Dit vermindert hun kansen op het winnen van het contract aanzienlijk. Voordat u contact met ons opneemt, moet u letten op de datum waarop het contract is geadverteerd. U moet ook uw contactvolume elke maand gebruiken, indien mogelijk. Hoe meer u deze optie gebruikt, hoe groter de kans op het ontvangen van een bestelling en vervolgorders.

Formuleer individuele aanbiedingen

Natuurlijk, zelfs als u wilt profiteren van uw maandelijkse contactvolume, moet u de kwaliteit van uw biedingen niet verwaarlozen. Schrijf je berichten op zo’n manier dat de klant zich ervan bewust wordt dat je de boodschap speciaal voor hem hebt geschreven. Voor dit doel is het het beste om informatie uit de orderbeschrijving op te halen en deze te gebruiken in uw tekst naar de klant. Daarnaast moet u zeker uw contactgegevens (e-mailadres, telefoonnummer) naar de ontvanger sturen. Dit maakt het voor de klant veel gemakkelijker om contact met u op te nemen.

Citaat

Vermeld een prijs wanneer u contact met ons opneemt. Als het voor u niet mogelijk is om een vast tarief op te geven vanwege een onvoldoende functieomschrijving, raden wij u aan om minimaal een uurtarief te vermelden. Het is aangetoond dat klanten eerder reageren op een bericht wanneer ze een prijs hebben gekregen.

Vraag een beoordeling aan

Laat je evalueren. Als je al beoordelingen hebt ontvangen, is het veel gemakkelijker om meer bestellingen te krijgen. Hiervoor bieden wij ook de mogelijkheid om beoordelingen aan te vragen onder het menu-item “Beoordelingen”. Dus als je een order hebt uitgevoerd, maar de klant heeft je nog niet geëvalueerd, dan kun je hem dat via deze functie vragen. Dit kun je natuurlijk ook makkelijk persoonlijk of telefonisch doen. Goede online reviews verhogen ook je blauwe werkindex, waardoor je je ook onderscheidt van andere dienstverleners.

Stel uw gratis startpagina in

Inbegrepen in uw lidmaatschap is een gratis startpagina met een eigen internetadres – als u nog geen eigen vakmanwebsite heeft. Met deze state-of-the-art website, die altijd optimaal wordt weergegeven op alle apparaten (smartphone, tablet, pc), wordt u nog sneller gevonden op het internet en breidt u zo uw klantenbestand uit.

Met deze tips haal je nog meer uit je blauarbeit.de lidmaatschap. Als u vragen of suggesties heeft, is onze klantenservice bereikbaar op 0221 / 3 90 90 122 op weekdagen van 9 tot 19 uur.

Deel artikel: