Tips voor voertuigreclame in de handel



Laatst bijgewerkt op augustus 16, 2021 door Energiebesparen

Voertuigreclame is een van de belangrijkste advertentieopties in de handel. Als vakman rijd je immers door veel verschillende dorpen en steden en kun je met je eigen reclame veel mensen bereiken. Met de juiste planning krijgt u extreem goedkope advertenties.

Betrek professionele ontwerpers/commerciële kunstenaars

In het hele proces van het eerste ontwerp tot de voltooide voertuigreclame, moet u een professionele ontwerper of commerciële kunstenaar betrekken. Idealiter werkt de commerciële kunstenaar regelmatig samen met kleine bedrijven en ambachtelijke bedrijven en weet hij precies welke details belangrijk zijn. Kijk eens naar de referenties van verschillende commerciële kunstenaars of bureaus. Bureaus kunnen hier bijzonder nuttig zijn, omdat veel mensen met verschillende focus daar werken. U wordt dus goed verzorgd vanaf het eerste ontwerp tot de afgewerkte voertuigreclame.



Let ook op de verhouding tussen prijs en prestatie, want bijzonder gunstige aanbiedingen zijn niet per se de beste. Voertuigreclame kan de aandacht trekken van veel nieuwe klanten en moet een overeenkomstig hoge kwaliteit en duurzaamheid hebben. Oriënteer jezelf op wat je zelf zou nemen voor een vakles. Welke kwaliteit verwacht je zelfs voor deze prijs? Om niet fout te gaan, moet u offertes van verschillende bedrijven krijgen en naar hun referenties kijken. Dit geeft u ook een snel overzicht van de prijs-prestatieverhouding in de reclame-industrie.

Voertuigreclame moet in gedachten blijven

In het geval van voertuigreclame is het vooral belangrijk dat de inhoud snel kan worden begrepen. Veel mensen zien de advertentie immers pas als je bij een stoplicht of op de weg staat en er stopt nauwelijks een voetganger om naar de advertentie op de geparkeerde auto van een vakman te kijken. Uw doelgroep moet in staat zijn om snel de volgende content te identificeren:

  1. Bedrijfsnaam en logo
  2. Werkterrein/handel
  3. Telefoonnummer
  4. E-mailadres en website

Deze belangrijke informatie moet beschikbaar zijn en het moet direct zichtbaar zijn wat voor soort bedrijf het is. Als er nog genoeg ruimte is, moeten je belangrijkste prestaties ook in opsommingstekens worden vermeld. Het lettertype moet groot en eenvoudig zijn, zodat het snel kan worden gelezen door andere weggebruikers op de weg. Het volgende is van toepassing op alle informatie: Gebruik de oppervlakken nooit dicht bij de grond van het voertuig en blijf altijd op ooghoogte.

Gebruik geen technische termen bij het beschrijven van de diensten, maar beschrijf het resultaat. Leken begrijpen niets van vakspecifieke procedures, maar ze zijn geïnteresseerd in goede resultaten.

Ernst is bijzonder belangrijk

Gun jezelf veel tijd voor het plannen voordat het voertuig wordt beletterd. Dubieuze of seksistische reclame kan op het eerste gezicht voor opschudding zorgen, maar het kan uw bedrijf er ook belachelijk uit laten zien. Zorg ervoor dat uw reclameboodschap centraal staat. Vakmanschap vindt vaak plaats in de persoonlijke sfeer van het leven en vereist een goede vertrouwensrelatie. Dit vertrouwen mag niet worden verkwanseld met een slechte eerste indruk.

Als u beloften doet in uw advertenties, moet u deze nakomen. Aan de beste beloftes heb je niets als het aanbod niet klopt.

Test het ontwerp met de doelgroep

In de ontwerpfase is het belangrijk om meerdere ontwerpen te herzien en eventueel weg te gooien. Test je ontwerpen dus met je doelgroep, liefst wildvreemden zonder binding met het bedrijf. Testers moeten binnen een paar seconden begrijpen waar het allemaal om draait. Gebruik de feedback om het ontwerp te verbeteren.

Wees voorzichtig met stickers op de achterruit

Stickers op de achterruit zijn een populaire vorm van voertuigreclame. Er is een StVZO-regeling die u moet kennen.

De reden voor deze regelgeving is het veiligheidsglas van de achterruiten. Het heeft een voorgeschreven breekgedrag dat wordt beïnvloed door grote stickers. U hebt een typegoedkeuring nodig als de sticker meer dan 0,1 vierkante meter of meer dan een kwart van het gebied beslaat. Deze goedkeuring krijg je bij aankoop van de film en deze moet altijd in de auto liggen.

Materiaal en verzorging

Om lang te kunnen profiteren van reclame en om minder moeite te hebben in de zorg, bespreek dee Materiaalkeuze met het verantwoordelijke gespecialiseerde bedrijf. Bij het kiezen is het vooral belangrijk hoe lang de voertuigreclame moet worden gebruikt en of deze opnieuw moet worden verwijderd. Voor leaseauto’s is dit een zeer belangrijk aspect en zelfs met uw eigen voertuigen moet u de mogelijkheid hebben om later nog een reclame te gebruiken. Dit is ook belangrijk voor de autoverkoop. Een extra beschermingslaag kan nodig zijn.

Als de fabrikant van de films geen specificaties specificeert, moet u ook informeren naar reiniging. Te agressieve reinigingsmiddelen kunnen de lijm losmaken.

Adverteren op personenauto’s van werknemers

Niet alleen de bedrijfsvoertuigen kunnen worden bedekt met voertuigreclame, maar ook de auto’s van werknemers. Hiervoor moet u een contract sluiten met de werknemer en hem betalen voor de geleverde advertentiedienst. Naast de gebruikelijke contractuele overeenkomsten moet in het contract worden gespecificeerd op welk voertuigoppervlak de reclame is bevestigd en er is ook veel om rekening mee te houden op grond van de belastingwetgeving.

Tot nu toe zijn veel bedrijven ervan uitgegaan dat deze betalingen andere inkomsten zijn volgens 22 nr. 3 EStG en dat ze niet onderworpen zijn aan loonbelasting. De financiële rechtbank van Münster oordeelde echter op 03.12.2019 dat een werkgever inkomstenbelasting moet betalen over betalingen aan werknemers (1 K 3320/18 L). Dit werd vooral gerechtvaardigd door het feit dat het ter beschikking stellen van advertentieruimte en betaling pas tot stand kwam via de arbeidsrelatie en na de arbeidsrelatie zou zijn beëindigd. Belastingrechters zien dergelijke betalingen dan als pogingen om werknemers belastingvrij inkomen te bieden.

Door deze rechtsonzekerheid is het op dit moment niet helemaal duidelijk hoe dergelijke betalingen moeten worden beoordeeld. Als u uw werknemers op uw eigen voertuigen wilt laten adverteren, moet u eerst met uw belastingadviseur praten. Het zou kunnen komen tot een verdere uitspraak van het Bundesfinanzhof en dus ook tot een nieuwe wettelijke regeling.

Beeld: ghazii / stock.adobe.com

Deel artikel: